background

Spirulina - Właściwości, działanie, dlaczego warto jeść?

Spirulina posiada właściwości, dzięki którym chętnie stosowana jest jako suplement diety. To sproszkowana mikroalga, która nie bez przyczyny tak szybko zyskała popularność, bowiem zaliczana jest do superfoods, czyli do żywności funkcjonalnej. Posiadająca intensywną zieloną barwę w butelkowym odcieniu spirulina obfituje w wartości odżywcze, białko, witaminy i cenne minerały. Zawarte w niej substancje sprawiają, że spirulina ceniona jest także za właściwości lecznicze

Spirulina i jej właściwości odżywcze oraz zdrowotne

Jest rośliną wyjątkowo bogatą w składniki odżywcze, witaminy, szczególnie A, B i E oraz mikroelementy. Dzięki nim właśnie spirulina ma świetne właściwości zdrowotne i odżywcze. Stanowi ogólne wsparcie dla organizmu, przez co zaleca się jej regularne przyjmowanie, jako suplement diety. Warto jednak wiedzieć, że jej właściwości i skuteczne działanie cenione są także w przypadku konkretnych dolegliwości. Mianowicie, spirulina wspiera między innymi:

  • układ odpornościowy,
  • układ nerwowy,
  • procesy regeneracyjne komórek,
  • leczenie osteoporozy,
  • leczenie stanów zapalnych.

Co więcej, spirulina uważana jest za jedno z najbardziej wartościowych źródeł białka roślinnego, a także żelaza, przyswajalnego lepiej niż pochodzącego z produktów zwierzęcych. Te właściwości spiruliny sprawiają, że jest ona szczególnie polecana osobom na diecie wegetariańskiej oraz wegańskiej.

Jak spirulina działa na organizm?

Dzięki temu, jakie spirulina posiada właściwości, okazuje się suplementem diety poprawiającym fizyczną i psychiczną kondycję organizmu. Jej właściwości szczególnie docenią więc sportowcy oraz osoby pracujące umysłowo. Ponadto, spirulina posiada właściwości lecznicze, dzięki którym wykazuje działanie między innymi:

  • wpływające na zdrowie jelit,
  • sprzyjające kontroli cukrzycy,
  • wspierające układ krążenia,
  • antyalergiczne,
  • odtruwające,
  • neutralizujące wolne rodniki.

Właściwości zdrowotne spiruliny mają wpływ także na kondycję skóry, włosów i paznokci.

Jak stosować spirulinę?

Chcąc w pełni czerpać korzyści z zawartych w spirulinie wartości odżywczych oraz jej właściwości leczniczych należy przede wszystkim stosować spirulinę regularnie. Jej dawkowanie zależy od formy, w jakiej występuje - na rynku dostępna jest zarówno BIO spirulina w proszku, jak i w tabletkach, czy kapsułkach - oraz od wskazań producenta. Przyjmuje się, że zalecana dawka to 4 gramy dziennie. Warto wiedzieć, że spirulina w proszku to produkt, z którym można przygotowywać koktajle, dodawać go do jogurtów, owsianek, itp.

Czy spirulina jest bezpieczna?

Choć spirulina posiada cenne właściwości zdrowotne i wykazuje dobroczynne działanie, to może wpływać niekorzystnie na niektóre schorzenia, a także na działanie niektórych leków. Dlatego jej stosowanie należy skonsultować z lekarzem. Warto także pamiętać, aby wybrać wysokiej jakości produkt, jakim jest na przykład BIO spirulina - ekologiczne produkty z pewnych źródeł to większa skuteczność i większe bezpieczeństwo stosowania.

Ostatnio na blogu

Image

Jak wybrać olej kokosowy?


Dlaczego oleje kokosowe się od siebie różnią? Poznaj najważniejsze czynniki wpływające na jakość oleju kokosowego.

Czytaj więcej
Image

Rodzaje ryżu – jaki ryż wybrać?


Dlaczego oleje kokosowe się od siebie różnią? Poznaj najważniejsze czynniki wpływające na jakość oleju kokosowego.

Czytaj więcej